Działa na styku językoznawstwa, edukacji i kultury, zajmując się tym, co w instytucjach często bywa pomijane: dostępnością, reprezentacją i niewykluczającym językiem. Kurator wystaw o różnorodności i tożsamości („Kolekcja Dostępna”, „Piosenka o mojej rodzinie”), twórca rozwiązań dostępnościowych i działań edukacyjnych. Współtworzy Muzeum Osiedli Mieszkaniowych – oddolną inicjatywę archiwizującą codzienność blokowisk. Autor artykułów o sojusznictwie, edukacji i niepełnosprawności. Uczestnik Muzealnego Think Tanku „Nowe różnorodności”. Działa w Sieci Reagujemy! na rzecz włączania osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa.
Jak wspierać opowieści, których nie słychać? Jak uważnie przeglądać lokalne archiwa – by dostrzec nie tylko to, co zapisane, ale też to, co pominięte, niewidoczne, wyparte?
Warsztaty są zaproszeniem do refleksji nad rolą sojusznictwa i reprezentacji w pracy archiwistycznej. Wspólnie przyjrzymy się temu, czym może być empatyczne, uważne i sprawcze działanie w relacji do grup, których historie rzadko trafiają do głównego nurtu pamięci społecznej. Podzielimy się doświadczeniami działań z osobami g/Głuchymi, niewidomymi, autystycznymi czy z grup wykluczonych. Opowiemy o tym, jak budowały się nasze relacje i jakie pytania pozwalały nam odsłaniać nowe perspektywy. Podczas warsztatu uczestniczki i uczestnicy stworzą wspólny zestaw narzędzi, które można wykorzystać, by w archiwach dostrzec to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Zastanowimy się też, jak budować bardziej włączające, reprezentatywne archiwa społeczne.
Jak wspierać opowieści, których nie słychać? Jak uważnie przeglądać lokalne archiwa – by dostrzec nie tylko to, co zapisane, ale też to, co pominięte, niewidoczne, wyparte?
Warsztaty są zaproszeniem do refleksji nad rolą sojusznictwa i reprezentacji w pracy archiwistycznej. Wspólnie przyjrzymy się temu, czym może być empatyczne, uważne i sprawcze działanie w relacji do grup, których historie rzadko trafiają do głównego nurtu pamięci społecznej. Podzielimy się doświadczeniami działań z osobami g/Głuchymi, niewidomymi, autystycznymi czy z grup wykluczonych. Opowiemy o tym, jak budowały się nasze relacje i jakie pytania pozwalały nam odsłaniać nowe perspektywy. Podczas warsztatu uczestniczki i uczestnicy stworzą wspólny zestaw narzędzi, które można wykorzystać, by w archiwach dostrzec to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Zastanowimy się też, jak budować bardziej włączające, reprezentatywne archiwa społeczne.